POSTAT I: Hem & Inredning

... BALKONGSTANKAR INFÖR VARMARE DAGAR

Bilder: IKEA & Jula.
 
Nu när våren närmar sig fort, det känns i luften då det blir varmare nu. Då är det dags för att tänka lite på balkongen, göra den i ordning igen och dylikt. Vi har redan lessnat på den gråa mattan och allt som finns där just nu. Vi vill skaffa nya möbler, från IKEA som har ett bra pris. Något jag nog kommer att lägga pengar jag fick i födelsedagen på. Även fixa trallgolv till balkongen. Vi hade tänkt välja trall ifjol, men vi hade inte tittat igenom och att det kostade en hel del. Det var innan jag fick mitt jobb. Så i år kan det eventuellt gå an, vi måste bara räkna hur många plattor man behöver till just vår balkong m.m. Lite att tänka på.
 
Bild: Balkongbloggen.com
 
Jag blev inspirerad när jag googlade runt under balkonginspiration, då såg jag den här bilden från Balkongbloggen.com. Kanske man kan låta bli att lägga en eller två rutor tomma i hörnet av balkongen för att ge plats för vita dekorationstenar och ett par krukor där? Skulle vara sjukt fint!
 
Jag vill egentligen också ha ett sorts planteringsbord i mörkbrunt som möblerna, men jag vet inte riktigt. Vart ska jag annars pyssla/plantera om blommorna till balkongen då? Jag kommer nog på det. :)
Sedan skulle jag försöka lägga till ljuslyktor m.m i vitt och glada färger. :)
 
Såhär såg vår balkong ut i somras ut.
 
Vi får se om det blir så eller ändrade planer. Ha det så fint! :)
 

Kommentarer
♥ från Syster

Snyggt och smart med sten!

2013-04-09 @ 20:17:25

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback