POSTAT I: Mitt hem

THE BALCONY

Ojsan, jag glömde visst att visa hur det blev i balkongen till slut!
 
Bild 1: Som ni kanske minns så var den väldigt tom.
 
Bild 2: Äntligen byggde vi soffan av lastpallar, vi fick/skaffade nyblommade blommor.
 
Bild 3: Sedan målade jag soffan och la dit tillfälliga dynorna.
 
 
Ja, dessa var senaste bilder som tagits. Dynorna byttes ut mot skummadrasser med tyg. Bordet byggdes och invigdes. Även den där trälådan, som fick hänga på väggen på andra sidan av balkongen, med ljus på. Den silhuettljuset fick jag av mormor i helgens, som tack för målningen av koifisken jag gav henne för ett par månader sedan. :) Men den väggen/sidan är dock lite väl tom, vill bygga fram något ett högt smalt bord som katter kan sitta på, inte bara på bordet och fäller sin päls där. ;)
 
Det är annars mysigt där om kvällar när vi tänder ljus där. Vi behöver inte alltid vara i balkongen, man kan se ljusen fladdra lugnt genom fönstren från vardagsrummet. Även katterna kan njuta av dem! :) Blommorna i blomlådan har klarat sig bra, men dock inte de gula. De dog ut. Det lilla trädet dog egentligen, men jag har vattnat varje dag nu så det kommer nya på väg - därför ingen bild på trädet, haha.
 
Ha det så fint!
 

Kommentarer

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0