POSTAT I: Dagbok

... GODMORGON

Foto: Emelie / Iphone.


Godmorgon, godmorgon. Jag kunde inte sova längre än 07:39 imorse, och har legat kvar i sängen sen dess. Solen skiner rakt igenom de svarta persiennerna, då den skiner rakt på mig. Lite sådär mysigt! Jag har legat här i ett par timmar och tittat omkring här i rummet. Vad som skall få följa med till lägenheten, och vilka som får stanna kvar och går över till föräldrars ägo. Jag vet inte vad jag skall göra med mina målningar, minns ni dem? Den där med pistolen som skjuter ut hjärtan, paraplyet som skyddar sig från ett hjärtregn och så den där senaste tavla jag gjorde, kvinnan med fjädrar och fåglar. På tal om målningar, så har jag en tom canvastavla 30x70 - får fundera ut något att måla som passar att ha i lägenheten kanske? :)

 

Magen är annars inte hundra idag, men någotlunda bättre. Men jag har iallafall köpt medicin, så min mage bör vara helt bra igen till till slutet av veckan. :) Har ni tänkt på att det är endast 5 veckor och 3 dagar kvar tills sommartiden börjar? Det ska bli skönt med sommartid, då man får mer energi och motivation för allt. Det sker iallafall natten mot 25:e Mars. :)

 

Det där med att sova tidigt kan vara lite farligt, eftersom det blir så ofta så att jag sover men ändå tänker "fan vad jag sover länge... När ska jag vakna egentligen?" så vaknar man automatiskt och ser efter klockan, oftast är det mitt på natten. Men igår somnade vi runt 22tiden, och då hände det mig. Jag sov verkligen länge och det störde mig, så vaknade jag och ser Hoa liggandes kvar. Då kan det inte vara senare än 5 på morgon och tittade efter klockan... Och klockan var 23:09. En timma efter vi somnade. Knäppt... Kanske därför känner min kropp att jag är tillräckligt utvilad och vakna vid 07.39 idag. ;)

 

Nä, nu har jag varit kvar i sängen i 2½ timme så det är dags att lämna sängen och äta frukost. Ha det så bra!


Kommentarer

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0