POSTAT I: Övrigt

... DRAWING


Foto: Emelie / Iphone

I fredags, dagen före nyårsafton åkte jag ner till Uppsala efter jobbet för att möta upp Hoa. Där skulle vi kolla lite i affärer, mestdels för att köpa tomma canvastavlor jag önskade mig få av honom, samt akvarellfärgerna. Köpte två olika storlekar, och dagen efter pirrade det i fingrarna så jag satte igång vid tvåtiden och målade utav fantasin. 3 timmar senare var jag färdig. :) Det tog tid att måla fjädrar och håret, men jag är nöjd. Jag är lite förälskad i den stora fjädern, haha. Eller mest kär i hur håret och fjäder har sin glans.


Foto: Emelie / Iphone

Sedan sa min mor att hon ville jag skulle måla en tavla åt henne, på en islänning så jag åkte och köpte en mindre tom canvastavla och målade den i söndags. Det var inte lika lätt, då mamma absolut ville ha en islänning som töltade samt massor av hår. Skissa fram, sudda bort, skissa fram, sudda bort i en halvtimma, kanske. Jag hade ju bara en chans att måla bra, en canvastavla kastar man inte bara bort. Endast ansikte och hår hade fått räcka, men jag fick anta utmaningen. Dock är den inte 100% färdig då islänningen där behöver en större mage... ;) Haha.


Igår var det dags att återkomma till vardagslivet med arbete - men jag drabbades av en jäkla smärta i övre delen av magen som gjorde att jag knappt kunde sova under natten. Jag sjukanmälde mig och försökte sova, men det gick bara i ett par timmar sedan fick man kliva upp. Nångång på eftermiddagen försvann smärtan, tack och lov. Problemet har jag fått då och då, igår och innan dess var det nog vinter/vår 2011 och även våren 2010. Det kan kanske vara gallanfall, men det kan avta och jag mår ju bra nu. Händer det igen nästa gång, får man nog kolla upp det. Det är ingen vidare smärta när man väl får det. :(

Senare idag klockan tre efter jobbet ska jag iväg på två lägenhetsvisningar här i Östhammar, på Ulriksgatan 15 och 28. Två lägenheter på samma gata, då kan man hinna med både samma dag. Hoppas att lägenheter iallafall minst duger, sedan får vi se om vi tackar ja till nån av dem. Spännande. :)

Vi hörs!


Kommentarer
♥ från Pernilla

Oj du målar jätteduktigt.. Jättefin :)

2012-01-03 @ 10:01:19
URL: http://lillapia.blogg.se/
♥ från Systwr

Suugen att måla oxå! Gillar verkligen dina tavlor. Vi får kanske gå från dina foton till dina tavlor på våra väggar ;)

2012-01-03 @ 19:12:46
♥ från DKNY :)

du är verkligen duktig på att rita och måla. fortsätt med det :)

2012-01-03 @ 20:12:44
URL: http://aangelstar.devote.se

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback