POSTAT I: Hem & Inredning

... SOFFAN PÅ PLATS


Foto: Emelie / Nikon D60

Mitt på dagen åkte vi ut till landet igen för att börja bygga soffan. Vi bestämde storleken, såga bort, fixa fram plywooden, mätt, sågat och skruvat fast innan vi körde hit den. Där är den! Så mycket hemtrevligare i balkongen! Jag skall måla soffan till vit senare i juni, det kommer att bli sjukt fint att jag blir ivrig. ;)

Jag måste bara hitta madrass eller något sorts av dyna att ha på, sedan skaffa flera kuddar. Jag har inte ens bestämt hur bordet skall vara, om det ska vara anpassat att vi kan äta eller bara att ha det där med prydnadsgrejer? Blir att fundera vidare. :) Nu kan katterna eller vi få ligga/sitta på utesoffan och bara vara, njuta av den friska luften.

Det är långt kvar av projektet, men det tunga är slutfört. Jag ser fram emot att fixa smågrejer och hur det blir i slutänden.


Kommentarer
♥ från mallan

Tittar på era bilder med stor spänning, så fint det blev med lastpallarna! Och roligt att följa någon som gör det under mycket liten budget, så personligt det kan bli när ni låter balkongen växa fram än köpa ett färdigt o dyrt set... (allergisk mot de där rottningssoffor i svart - usch) Ska ev. flytta till en lgh med gigantisk balkong o här fick jag ideer från dig! Hur känns det med konstgräsmatta, varifrån? Finns det i grönt?



:) (du kan svara här, återkommer o kollar sen!

2012-05-20 @ 15:34:04
URL: http://mallansson.blogg.se/
♥ från Emelie

Mallan: Det är exakta det jag ville ha, en personlig balkong. Men annars, konstgräs är skönt att gå på och skyddad från betongen så fötterna fryser inte. vi köpte vår på bauhaus 4x148 cm för drygt 250kr om jag minbs och ja det finns i grönt också. det fanns flera färger att välja på, i olika prisklasser. :)

2012-05-20 @ 18:16:54
♥ från Emelie

400x148 cm menade jag ;) eller 4x1,48 m :)

2012-05-20 @ 18:19:00
♥ från Bella

Balkongen blev mycket finare trots att det inte finns dynor än :) Verkar vara mysig!



Jag undrar om konstgräs matta blir inte blöta när det regnar??? Har alltid undrat det, så lika gärna fråga dig :)

2012-05-21 @ 21:11:52
♥ från Emelie

Bella - vi har tak och väggar, så risken för regn är inte lika stor. Samtidigt har mattan ju sin dränering, om mattan skulle bli blöt så blir den torr igen sen ändå. :)

2012-05-22 @ 07:35:54

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback