POSTAT I: Mitt hem

... MITT PROJEKT: BALKONG

Foto: Emelie / Nikon D60


Som några vet så har jag tagit mig an balkongprojektet. Jag har inte kommit så långt ännu, men helmatta i grått är på och balkongnätet är uppe. Det är allt som finns där, förutom ett par lådor så att Spero eller Flora kan sitta och titta ut vad som händer bland tallträden utanför.

 

Än så länge är det tomt och ser kallt ut i balkongen. Jag ville bygga något eget och personligt till den. Så jag surfade och sökte inspirationer. Jag fann till slut en länk, där en person hade byggt en hörnsoffa av lastpallar. Blev genast inspirerad av inlägget, så det är exakt så jag ska göra. Bygga en hörnsoffa av lastpallar. Det var inte lätt att hitta lastpallar, men jag hade tur som fick flera gratis från min förra praktikplats. Idag har jag varit hemma hos föräldrar där mina lastpallar finns, kollade och valde ut. Nu ska det bara sågas bort 20 cm sedan kan de flytta in balkongen och blir sedan klädd av plywood för att dölja pallarna. Därefter blir det att fixa småsaker som skummadrass att ha som dyna, tyg, kuddar, växter, krukor m.m... :) Jag är sugen på att ha en fejk stor bambuväxt att ha där, sedan ha den inne under vinterhalvåret. Det får ta sin tid som krävs, i slutänden blir det förhoppningvis som jag tänkt mig. Hoppas jag. :)

 

Länken till "Bygga soffa av lastpallar".


Jag kommer att ta bilder under och efter byggandet. Det kommer att bli kanon, tror jag! Ha en fin söndag!


Kommentarer
♥ från Bella

Vilken bra ide där med lastpallar! Aldrig har jag tänkt på det innan :) Ser fram emot se hur din balkong kommer se ut när den är färdig.

2012-05-13 @ 20:32:52
♥ från diamant

de kommer bli supersnyggt! ;)

2012-05-13 @ 21:23:13

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback