POSTAT I: Mitt hem

... DET GÅR FRAMÅT


Foto: Emelie / Nikon D60

Det går framåt med balkongen, kan jag säga. Sedan Hoa fick det fina trädet, var det bara att börja på riktigt! Större kruka, planteringsjord, trädgårdsvantar m.m... Jag planterade om trädet i den större krukan, men det såg så tomt ut bland jorden så jag köpte några blommor samt en blomlåda. Jag planterade ner dem och blomlådan skall stå på väggen. Min kära pappa skall fixa upp dem imorgon då han kommer med lastpallar och fixa dem till en soffa. Men innan dess ska vi åka ut till föräldrar, fixa storleken på den och grejer som ska hålla upp blomlådan. Jag är även grymt sugen på att köpa fler blommor... De är ju nästan gratis? Det ska vara mycket mer än vad det är nu. :)

Jag tittade lite hemma på landet efter något att ta med till balkongen. Då fann jag den här piedestalen som var vit och sliten, perfekt var den så den fick flytta in där. Jag ska bara hitta den perfekta växten som får stå på toppen. Något grönt hade jag tänkt mig. :) Jag måste också hitta min lilla pall som jag gjorde i grundskolan, och måla om den till vit. Den kommer att sitta skitbra, vet jag. Det gäller bara att hitta den imorgon!

Ja, under helgen fortsätter balkongsprojektet.


Kommentarer
♥ från Syster

Blir nog bra det där! :)

2012-05-18 @ 21:39:40

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback