POSTAT I: Dagbok

... THE SUN IS SMILING BECAUSE OF YOU


Foto: Emelie / Iphone

Hallå fina torsdag. Jag gillar torsdagar för då vet man att det är dagen före fredag. ;) Imorgon skall jag åka ner till Uppsala efter jobbet och möta Hoa där så åker vi och handlar bland annat som skåp, som skall göras till en bänk och kattlåda inuti. En tavellist och en ram. Eventuellt en "tidningsförvaring" för vi måste ha någonstans att förvara vår post i. Vi ska även titta på ett bädd på Biltema, om de är inte för stora för katterna. :) Sedan hoppas jag på att vi även köper den där taklampan till köket! Men när det gäller hallen, är det hopplöst. Funderar på att skaffa en enkel lampa tills vidare, att byta till snyggare lampa kan man ju göra en annan dag när man väl hittat en. Jäkla lampor... ;)

Igår åkte vi ut till mina föräldrar för att titta igenom min deklaration, och det såg bra ut. Jag får pengar tillbaka, alltid något. :) Föräldrarna hade ändrat i vardagsrummet med ett par nya soffor och soffbord i marmor. Riktigt mysigt. Vi tittade också in hos syrran Linda på övervåningen, hon hade fått det riktigt fint med ny soffa! Katten Flora var så himla lycklig att hon spann och låg på Hoa länge, men dock inte bara Flora. Lilla Malva ville också ligga på honom! Hihi. Enligt föräldrar hade Spero inte varit hemma på ett par dagar. Typiskt att han väljer att vara ute i dagar precis innan jag tänkte ta med honom och Flora, på söndag. Men annars får vi ta Flora med oss först om Spero inte kommit hem än. :) Jag räknar med att han kommer hem inom nån dag, katter är ju katter som kan vara ute i dagar/veckor när vintern smält bort. Men man får ändå hoppas att han kommer hem innan dess så kan han också få flytta hem till mig! :)

Jag tog också med en skiss med mått på hur jag vill ha en träplatta till att göra underlägg för matskålar i köket. Pappa tittade igenom den och skulle fixa den idag då han är ledig. Sedan hade jag tänkt att köpa vaxduk att dra över den och så, en snygg underlägg hoppas jag! Jag kan visa senare när den väl är på plats så förstår ni nog varför jag ville göra egen istället. :)

Ni får ha en fin dag, gott folk!


Kommentarer
♥ från Melodie

Håller med att det är svårt att hitta bra lampa. Får se om vi lyckas fixa någon till köket/hallen.

2012-03-29 @ 23:44:45
URL: http://itsmelodie.tumblr.com
♥ från Emelie

Melodie; Ja, det finns snygga men dyra. Fula men billiga. Lite typiskt. Skall kika lite på IKEA senare i em idag och hitta en tillfällig lampa till hallen istället. :)

2012-03-30 @ 08:45:58
URL: http://emeliesreality.blogg.se/

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback