POSTAT I: Dagbok

... THE SPRING


Solens ljus sprider rakt in lägenheten och man kan se hur solen vilar på tallträden vid balkongen. Marken är bar och jag tar fram min vårjacka. När jag väl går ut, tänker jag att det skulle varken vara för varmt eller för kallt under promenaden till jobbet i en parkasjacka. 8 grader varmt vid åttatiden duger fint, förutom att det blåser något jäkla att eyelinern rinner bort så att bara marscara är kvar. Tur att jag använder vattenfast marscara då... :)

Jag har blivit lost i tulpaner, de är så fina! Ett vårmåste. Jag byter gärna vatten varje dag för att tulpanerna ska hållas vid liv. Jag lär köpa ett gäng nya när de vita väl dött. :) De lyfter rummet en aning, kan jag säga. Jag kan tänka mig skaffa påskliljor när påsken kommer, hihi. Jag kan tänka mig plantera och fixa blommor/växter i balkongen senare, i april/maj. Som sagt, de kan lyfta upp rummet/balkongen och ger en viss känsla. :) Jag vet inte vad har hänt med mig, jag som inte riktigt diggade riktiga blommor förr...

Ha en fin vårdag!


Kommentarer
♥ från Syster

Längtar oxå till att få göra iordning balkongen :)

2012-03-13 @ 13:17:15
♥ från Bella

Ja Tulpaner är jättefina! Från början tyckte jag de var för tråkiga, nu är det helt tvärtom :)

2012-03-13 @ 14:24:19
♥ från Emelie

Elin: Hihi, jag längtar nog mer eftersom jag (och Hoa) får då välja ut hur vi skall ha det på golvet, vilka utemöbler m.m... Hihi. Skall nog försöka göra det extremt mysigt ;D



Bella: Hihi, tummen upp!

2012-03-13 @ 14:58:28
URL: http://emeliesreality.blogg.se/
♥ från mallan

Mysig balkong.... Saknar vår! Vår gamla balkong kan du se på styleroom.se där jag heter Fabriksflugan.

Köpa matta i plast plattor eller grön matta- det lyfter upp så mycket, skönt under fötterna...

Tulpaner - ja pi fina! Ska försöka plantera egna tulpaner inför nästa år (plantera månad okt för att få de växa lagom till vår)

Jo, kan du fixa min bloggdesign? Jag betalar, gärna - om jag har råd! ;)

har angett mailadress eller så adda mig på FB.



2012-03-14 @ 09:20:31
URL: http://mallansson.blogg.se/
♥ från Emelie

mallan, jag är mer sugen på träplattor men vi får helt enkelt se :) haha, jadå vi kan snacka lite om det. jag addar dig på FB senare ikväll :)

2012-03-14 @ 10:15:26
URL: http://emeliesreality.blogg.se/

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback