POSTAT I: Mitt hem

... LÄGENHET I SMÅ BILDER


Foto: Emelie / Iphone.

Nu kan ni se liiite av lägenheten. Ni kan se hur vardagsrummet ser ut, endast soffbordet och vår snygga golvslampa står där nu. Jag gillar vår utsikt från balkong, enbart natur. Det gillas! Jag längtar tills det blir varmare så att vi kan göra balkongen fin och mysig. :) Jag älskar våra kökstolar, så stilrena och fina! Sköna att sitta på också, förstås. Jag monterade ihop de första två stolarna, sedan blev jag lagom galen. Montering kan ju vara klurig ibland, men sedan när man väl vet 100% så flöt det på. Hoa tog iallafall hand om en stol. ;) Sedan var sängmonteringen hans jobb. Det tog så jäkla lång tid. Han påbörjade vid åttatiden och vi la äntligen oss i sängen vid två på natten? Det är inte ens klart nu heller, då lådorna under sängen är inte monterade än och så huvudgaveln. Det fixar vi ikväll.

När jag kommer hem från jobbet idag, då ska jag vika alla mina kläder och lägga i byrån/garderoben. Och försöka sätta upp gardinstång o.s.v i köket, men måste då först köpa sådana stångar. Väntar på pappas sms om han gärna kör mig till affären där de har det, senare i eftermiddag. Jag vet inte riktigt om jag ska sätta upp i vardagsrummet nu också, eller vänta tills soffan kommer så fixar man det samtidigt. Hm, vi får se.

Igår var vi i Uppsala, vi trodde inte att det skulle ta så lång tid? Vi gick in de flesta affärer och fixade snabbt, men sedan när vi skulle storhandla mat. Det var soligt, klarblå himmel och solen sken när vi gick in på City Gross. När vi var färdiga och kom ut när det var becksvart ute. Hur sjukt? Haha. Vi hade inte storhandlat där förr så det tog sin tid!

Det är fortfarande några grejer som fattas, då vi inte har typ tops (alltid bra att ha ju?), grythandskar, grejen man tar bort resten i diskhon (vart fan hittar man sånt?) m.m... :)

Vi hörs!


Kommentarer
♥ från Joey

Vad orsak dölja toan? ;)



Men eran lägenhet börjar bli supermysig! :)

2012-03-05 @ 09:52:02
♥ från Bella

Verkar vara en fin lägenhet :) Sängen verkar inte komma från IKEA??

Jag gillar utsikten! Så otrolig vacker, jag önskar kunna ha en sån utsikt här också.



Kökstolarna är faktiskt fina, jag hade aldrig tänkt mig en sån stol vid matbordet men det är ju modell nu, jag är ganska gammalmodig av mig haha! Jag tänker direkt på en sån trä stol när jag tänker på matbordstol :P

2012-03-05 @ 11:17:19
♥ från Syster

Blir nog bra det här :)

2012-03-05 @ 11:40:38
♥ från Emelie

Joey, haha! Nä, det råkar bara det enda jag har i iphone :D Men jag visar lite senare. ;)



Bella: Jo, sängen är från IKEA under namnet "Brimnes" om du vill titta närmare, hihi :) Älskar den då den är hög så att man inte nuddar golvet med fötterna när man sitter :) Ja, visst är utsikten härlig! :D Jag får dock räkna med att katterna kommer att sitta vid fönstret ofta och titta på fåglar. Haha, jag vet hur du menar. Det beror kanske på att vi har vuxit upp med stolar i trä? Jag och Hoa gillar moderna möbler och det i vita så vi kör på det. :)



Elin: Japp, det blir nog ett trivsamt hem till slut.

2012-03-05 @ 11:53:01
URL: http://emeliesreality

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback