POSTAT I: Dagbok

... IMORGON KOMMER SOFFAN


Bild: Mio.

Jag och Hoa tänkte precis förra vecka att det var fortfarande långt kvar tills soffan skulle komma, den skulle komma först nästa vecka. Sovrummet och köket skall tapetseras om i veckan, och då måste teven och byrån åka ut i vardagsrummet så vi kan inte underhålla oss från sängen men Hoa föreslog kökstolar framför teven i vardagsrummet... Haha. Vi diskuterade detta i torsdags. Men ifredags dök ett sms upp och det stod att soffan hade anlänt. Oj, två veckor tidigare än beräknat! Men glad var jag. Väldigt glad. Så vi åkte ner till Uppsala igår och betalade för den + hemleveransen, det var inte billigt alls men det är iallafall överstökat nu. Soffan kommer imorgon, tisdag mellan 10-14 så jag kommer att sitta hemma och invänta soffan... Mannen vi pratade med igår noterade i pappret "Soffan skall bäras in!" - lite självklart, liksom... Hur hade det sett ut om de struntade i att bära in och lämnade soffan utanför och jag är ensam hemma och inte precis kan bära själv uppför två våningar. Haha. När vi var på Mio och då passade vi att kolla runt lite, och kollade på soffan igen. Vi sa "Den är verkligen stor..." - haha, det är alltså tresits + divan, inte tvåsits + divan om ni nu har trott det. Men det är bra att ha en stor soffa så det inte blir för tomt i vardagsrummet. ;)

Nu när soffan kommer, så skall jag beställa hem en fet ryamatta. Sedan måste jag börja handla kattbädd, matskålar, fixa kattlåda-lösning m.m snarast då jag vill ha mina katter här nästa helg. Eller iallafall 1 april. Hoppas jag. Sedan får vi se om jag köper taklampan till köket, det behövs men hallen är egentligen viktigare men jag har ju inte hittat ett par bra eller bara en. Vi får se... Ja, denna vecka händer mycket.

I detta ögonblick ser jag hur Östhammar blir vitare och vitare på marken... Det snöar. :( Men förhoppningvis smälter de, då det ska tydligen vara 15+ på fredag? Enligt Smhi i min mobil, haha. Man kan ju alltid hoppas. Ha det så fint!


Kommentarer
♥ från Bella

Soffan är verkligen fin! Jag har en nästan likadan, fast den har två divan och kom från EM. Det är bra att ha en stor soffa då gäster inte behöver sitta på stolar bredvid soffan :) Vi är rätt nöjd med en stor soffa.



Skönt att få tapetsera om -så allt blir som ni vill ha. Ibland får man inte tapetsera om och får stå ut med tapet som man inte vill ha.

2012-03-19 @ 20:47:02
♥ från Emelie

Bella: Du har alltså en U-soffa? :) Sådan är snygg. Ja precis, hellre lite för stor än för liten soffa. ;) Ja precis, vi väntar nu bara på att vår vaktmästare hör av sig om när exakt börjar tapetseringen. :)

2012-03-20 @ 08:47:01
URL: http://emeliesreality.blogg.se/
♥ från Melodie

Skitskönt med en stor soffa! Jag har ganska stor men inte tillräckligt så att man får snart söka efter någon annan istället. Färgen på soffan är inte alls fel på. :)

2012-03-25 @ 21:25:21
URL: http://itsmelodie.tumblr.com
♥ från Emelie

Melodie, ja färgen på den hette "Vera Black" om jag kommer ihåg. Inte helt svart, utan lite gråaktigt också. :) Hihi, ja, gör så!

2012-03-26 @ 08:49:35
URL: http://emeliesreality.blogg.se/

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback