POSTAT I: Dagbok

... HELGEN SOM VARIT


Foto: Emelie / Iphone.

Ny vecka med sommartid att uppleva. Hej måndag! Helgen som just passerat har varit lugn och mysig. Vi hade pappa på besök då vi satte upp vår tvbänk på väggen och även teven, jag bara älskar tvbänken! Det var lite krångligt att sätta upp teven först men sedan gick det. Men just nu ligger tvkablarna framme och lite stökigt, vi skall försöka dölja det på ett bra sätt. Med list och en liten hylla kanske. Vi får se. :)

Fortfarande ingen bild än, jag vill att kabarna skall fixas först innan jag kan visa, haha. Och ett par prydnadskuddar saknas, då vi var iväg och köpte men kudden i svart fanns bara i ett exempel kvar! Så vi fick ta med en hem, och vi skall beställa 2 till i röd och grå. Ni får se vad för kuddar det är senare. :)

Under veckan tänker jag fixa en platta (med mått) som passar ett ställe i köket, sedan täcka den med vaxduk. Tänkte mig svart/vit rutigt. Den blir underlägg för matskålarna, då vanlig underlägg är sällan snygg OCH i rätt storlek. Jag får försöka dra ut till landet (till föräldrar) och se om de har en träplatta i rätt mått så fixar jag den. Hoppas bara att det blir lika bra som jag tänkt mig, haha. Sedan skall jag titta på en vattenfontän som jobbet har beställt hem. En vattenautomat Pet Fountain. Det är en vit vattenfontän som rymmer 2 liter rinnande vatten. Enkel konstruktion ger säker drift, plockas lätt i sär i sina endast tre delar. Över- och underdel diskas med fördel i diskmaskin. Lätt utbytbart filter. Den skall vara mycket tyst. Den skall kosta ca 489 kronor. Se vad Flora kostar... Typiskt, men det blir nog värt. Ska titta lite först när den kommer, och se om jag ska köpa den. Förhoppningvis ligger Flora intill den istället för diskhon! Vattenfontäner är också bra för katter då den lockar katter att dricka mer vatten.



Bild: Gibbon.se

Sedan måste jag också dra in på IKEA och köpa ett väggskåp som ska bli en liten bänk i hallen OCH kattlåda inuti den med lucka som katterna kan gå in genom. :) Vill man ha smarta lösningar för katter, får man pröjsa lite extra. Har ni också problem med att vart ni ska ställa kattlåda? Se DENNA LÄNK som smart lösning som jag ska använda mig utav. Dock lite mindre. :) Typ 40x70 för oss, tror jag det var. Men man blir ju lite orolig om Spero får plats... Men förhoppningvis gör han det.

Ha det fint! :)


Kommentarer
♥ från Syster

Hahaha " om spero får plats" :D

2012-03-26 @ 12:08:57
♥ från Emelie

Elin: Haha men eller hur?

2012-03-26 @ 13:54:32
♥ från malin

wow väldigt bra ide ang kattlåda :) du hittar alltid bra inspiration inredning osv till lägenhet!

2012-03-26 @ 17:23:02
♥ från Emelie

Malin: Haha ja, jag visade Elin länken för ett par år sedan och de har gjort av länken. Nu är det min tur att fixa! Den smaraste lösningen för kattlåda kan man ju säga. :) hihi, har man intresse i inredning så finner man bra inspirationer.

2012-03-27 @ 08:39:41
URL: http://emeliesreality.blogg.se/

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback