POSTAT I: Övrigt

... BALKONGNÄT


Bild: Supercat.

Nu när vardagsrummet börjar bli klart, och jag ska ju ta hem mina katter snart. Men för att de ska kunna njuta av den friska luften i balkongen, måste jag fixa balkongsnät. Det står ju tallträden precis vid och de skulle lätt kunna gå över till grannen intill! Det är ändå lag på det sedan 2008 då man måste ha balkongsnät om man bor minst 5 meter högt ovanför marken och låter sina katter vara i balkongen. Min f.d fosterfamilj hade en vacker norsk skogskatt som föll från tredje våningen, men som tur så klarade den sig. Så det kan faktiskt hända mina också så jag vill ha balkongsnät trots allt. Balkongsnät kommer nog att stå i vägen, men bättre än ingenting alls. Jag tror att jag vill ha sådant nät då det är transparent, slitstarkt OCH katter kan inte klättra på dem.

Jag känner min Flora och Spero. Flora skulle utan tvekan springa in till grannen och eventuellt försöka hoppa till tallträden... Hon vågade ju hoppa och rymma i Örebro, men då var det på bottevåningen som tur var. :) Spero skulle nog softa lugnt. Det brukar gå olika katter i tallskogen så de lär stirra ordentligen när de ser dem... Ja, balkongsnät är ett måste, helt enkelt. :) Men först måste vi bara mäta balkongen så att man kan ha rätt storlek på nätet sedan.

Ni som har katter, har ni balkongsnät eller något sorts skydd?


Kommentarer
♥ från Syster

Skulle nog behöva kanske, inte för gloria men nemo.

2012-03-22 @ 09:45:05
♥ från Emelie

Ja, precis. För om han faller och blir skadad så kan veterinärkostnaden gå upp till 7000 kronor oavsett försäkrad eller inte.

2012-03-22 @ 10:41:26
URL: http://emeliesreality.blogg.se/
♥ från Bella

Jag har ingen skydd eftersom vi bor på första våning och det finns inget farligt utanför balkongen. Dessutom är det närmare till marken än flesta första våning brukar vara. Jag bor i typ halv våning kan man säga :P

2012-03-22 @ 17:27:58
♥ från Emelie

Bella, om du låter din katt gå fritt fram + bor längst ned så är det ju soft och du behöver ej skyddet då :)

2012-03-22 @ 20:03:42
URL: http://emeliesreality.blogg.se/
♥ från mallan

Jag hade ju fågel Mary-Boy, han fick ju vara fri som en katt så jag hade nätat upp hela balkongen. Du har samma modell som min gamla balkong, perfekt ju! Hade i stål. Smidigare så. Köpte nät på bauhaus, inte hönsnät utan den mer finare. Värt när det är riktigt busväder då är det stabilt o bra.



Ska kanske flytta och funderar redan på hur min katt ska göra...

2012-03-22 @ 23:05:42
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/
♥ från Emelie

Mallan, ja jag tror jag minns hur det såg ut på bilderna förr i din balkong :) Hihi, jag skall fixa balkongsnät via jobbet här. Smidigt! Men du, du måste skriva om hur du kan tåla katten när jag har för mig att du ÄR allergisk mot pälsdjur? Eller? :D

2012-03-23 @ 08:42:53
URL: http://emeliesreality.blogg.se/
♥ från mallan

Jag ÄR allergisk mot pälsdjur. Louis är bara ett fynd för mig. Ska absolut skriva om Louis, hur han kom till mig, det är några flera som har frågat! :)

2012-03-23 @ 21:40:50
URL: http://mallansson.blogg.se/
♥ från Emelie

Mallan, gör så ;)

2012-03-23 @ 22:25:26

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback