POSTAT I: Hem & Inredning

... ALMOST DONE


Foto: Emelie / Iphone.

Igår vid tvåtiden dök en limegrön minilastbil upp och min pappa var hos mig då för att hjälpa och bära in soffan. Det blev två rejäla delar, men inte så tunga som tur var enligt honom. Sedan åkte vi förbi Prisstopp och Coop där jag skaffade ett par gardinstångar i vita och ett par små ljuslyktor i rött + 6pack vaniljljus. När jag var hemma igen, tänkte jag bara på att få fixa soffan direkt. Utan Hoa. Jag tittade lite... Det var ju bara att ta bort allt plast och kartongspapper, och det gjorde jag. Och det var svettigt! Men soffan var lätt att fixa, eftersom de bara var två delar så det var bara att koppla ihop. När de väl satt ihop så tänkte jag "Vilken rejäl soffa... Tio personer kan verkligen sitta här." - haha. Men när det gäller allt plast och kartongspapper, av detta blev jag riktigt svettig! Haha. Men när allt var fixat och donat, så hoppade jag in i duschen och sedan mysa i soffan tills Hoa kom hem. Han behövde inte lyfta ett finger förutom att dammsuga senare under kvällen. :)

Jag visar inte bilder än. Jag vill vänta med det då mattan skall komma idag, jag skall byta gardiner då jag måste stryka gardiner först på (på lördag) och så måste tvbänken + tv sätta upp på väggen också innan ni får se. Hihi. Igår längtade jag efter soffan. Idag längtar jag efter mattan! Sedan lär jag längta efter helgen för då kommer pappa förbi och fixar tvbänk och teven då man måste borra i betongen innan. :D

Har fortfarande inte hört något från vår vaktmästare om hur det blir med tapeter. Hoppas att de verkligen säger till i tid så flyttar vi på möbler i köket + sovrummet? Nåväl, vi får väl se när de faktiskt kommer. Så snart som möjligt hoppas jag.

Jag får hoppas att ni nöjer er med bilden ovanför än så länge. ;)


Kommentarer
♥ från Bella

Prydnadkudde sitter verkligen snyggt på soffan. Haha det finns alltid något nytt man längtar efter när man ska inreda rum/lägenheten. För min del längtar jag efter ett rum där jag kan inreda till Jakob, asså ett barnrum. Jag lär längta efter det rätt länge för jag vet inte när vi ska flytta till en större lägenhet eller direkt till ett hus. Det beror ju på hur det ser ut i vår ekonomi iframtiden.

2012-03-21 @ 20:38:13
♥ från Emelie

Ja, vi skall ha prydnadskuddar. Vi hittar småningom några längre fram :) Åh, jag kan tänka mig att det blir kul och få inreda ett barnrum! :) Mitt nästa projekt blir nog balkongen... :D

2012-03-22 @ 08:52:32
URL: http://emeliesreality.blogg.se/

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback