POSTAT I: Hem & Inredning

... INREDNING INSPIRATION


Foto: Emelie / Iphone

Sju arbetsdagar kvar innan min semester börjar. Jag längtar. :)

Men annars, det är inte så mycket som hänt på sistone.
Förutom att jag var iväg till Hamnfrisören och klippte bort lite toppar samt färgade håret. Vi färgade samma som min originalfärg och sparade toppar som det var samt lade till några ljusa slingor. Det skulle inte vara så kontrast, utan att det liksom smälte ihop. Dock är jag redan sugen på liiite ljusare, men jag låter solen göra sitt. När solen nu kommer.

Vi har väntat och väntat på mail om när vi får nya tapeter i sovrummet och köket, de svarade att de inte kunde förrän om två veckor, i början av juli. Precis då vi har semester. De skulle höra av sig under nästa vecka om vilket datum det blir m.m. Vi får väl åka iväg någonstans några timmar så vi slipper vara hemma när de gör om rummen. ;) Jag har även varit ute på landet hos föräldrarna, tog en liten promenad ut till Ekholmen som pappa kallar den för. En liten skog mitt i hästhagen som annars är en öppen äng kan man säga. Jag kallade den för älvskogen förut, men Ekholmen fungerar bättre. ;) Där plockade man liljekonvaljer, de doftar ju något fantastiskt.

Sedan tittade vi på några älg/rådjurs horn som pappa hade, som ska få pryda väggen när de nya vita tapeter åkt på. Jag tänkte från början att vitmåla alla, men själva hornen är värdefulla och fina så jag kommer nog att måla endast skallen och ramen. Men pappa sa "Gör vad du vill med dem, bara de hängs upp och visas" än att de ligger och dammar. De tre hornen jag ska ha, var farfars förr. :) Den stora ska få hänga över sängen, och de två mindre vid min spegel som hängare. :) Bilderna nedanför är min inspiration. Älskar lätt den sista bilden. Visst ger det en viss känsla?






XoXo


Kommentarer

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0