POSTAT I: Dagbok

... ULRIKSGATAN 28


Bild: Planlösning på vår lägenhet i Östhammar.

Igår strax före tolvtiden smsade älsklingen och sa "lägenheten är vår!" efter att ha väntat i evigheter. Äntligen!

Vi kan egentligen flytta in redan i februari om vi vill men vi väljer 1 mars för att spara pengar inför möbler och inredning. Jag hoppas verkligen, verkligen att det finns möjligheter att få byta köksluckor till vita och måla väggarna vita annars kan vi nog fixa det på egen hand. Vi har ungefär 1 månad på oss att planera, handla, m.m och så fyller jag år 1 vecka före inflyttningen så det är ett perfekt läge att önska sig inredning! ;)

När vi väl bor där, kommer allting att vara enkelt. Jag kan promenera till jobbet + spara 670 kr per månad pga busskort och Hoa kan välja mellan tre busshållplatser att kliva på eller kliva av till/från jobbet. :) Vi bor precis mellan "allting" kan man säga, hehe. :)

Äntligen efter 2½ år kan jag flytta hemifrån. :) Vi hörs!


Kommentarer
♥ från Elin

Fy fan vad skönt för er, äntligen, eget och ja perfekt läge för er! Puss!

2012-01-24 @ 14:00:48
URL: http://fackla.devote.se
♥ från Bella

Men dyu kommer väl sakna din våning hos dina föräldrar? Den är ju så fin, ett så vacker rum. Du har en otrolig smak, måste jag säga :)

2012-01-24 @ 23:02:15
♥ från Emelie

Bella; Äh, min halvsyster har flyttat dit till övervåning nu så den är full av hennes egna möbler. Och så använde jag inte så mycket av övervåningen då, heller. Bara mitt rum och badrummet, haha. Men du kan ju alltid följa mig via bloggen till lägenheten och se på medan jag inreder, när jag tar bilder m.m senare i mars ;) Då får vi se om det som ser ut i mitt huvud blir lika bra som i verkligheten. :)

2012-01-25 @ 08:35:31
URL: http://emeliesreality.blogg.se/
♥ från Bella

Jag följer SÅ gärna b loggen och se hur du inreda lägenheten, det finns fåtal blogg med inredning intresse -så jag ser verkligen fram emot när du äntligen flyttar dit :D



Och jag tror det blir lika bra som i ditt huvud -hur kan det inte bli bra? :D

2012-01-25 @ 16:30:10
♥ från Emelie

Bella, haha, du har poäng i det där med att varför det inte skulle bli lika bra som det ser ut i mitt huvud. ;) Vi får helt enkelt se, hihi. Mm, vi kommer att måla hela lägenheten vita först. Jag och Hoa måste planera lite under helgen och göra en budget så att det blir som vi vill! Mmm, det finns inte många bloggar som vi "känner" som kör på och delar med sin inredningsintresse. Jag får bli en av dem inom kort då ;)

2012-01-26 @ 08:42:56
URL: http://emeliesreality.blogg.se/

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback