POSTAT I: Dagbok

... LIVE YOUR DREAM


Foto: Emelie / Iphone.

Hej tisdag! Idag vaknade jag alldeles utvilad.
Det är aldrig dumt att somna vid tio och vakna vid halv åtta. :)

Igår var min syster lite gullig som satt och tittade på olika soffor, köksbord, stolar, köksgrejer m.m... Åt oss fast hon hade inte ens behövt göra det. Haha, det är ju alltid extra kul att få titta och drömma hur det ska se ut kan jag ju tänka mig. På fredag ska jag och Hoa iväg och titta på soffor, vi såg en jättefin på Chillistore och en som Elin tipsade på IKEA. Vi vill inte ha "liten soffa" utan den ska vara lagom stor. Vi får se på fredag om den är lika snygg i verkligheten och om den är mjuk nog att sitta och mysa i. Vi måste också planera in vilken helg vi ska köpa hem möbler, m.m... Jag vill gärna shoppa redan nu inredningsgrejer men jag får vänta snällt ett par veckor till.

Vi ska måla om lägenheten, ja men vi har inte bråttom att måla alla rum direkt så vi börjar med sovrummet först och fixa de jäkla mintgröna köksluckorna. När vi har lust och tid så målar vi nästa rum. Som väggarna är nu, är de faktiskt ganska fina så de kan få duga ett tag till innan de blir vita. :) Jag måste även fundera på vilken köket ska få för accentfärg, även de övriga rummen. Jag har mailat med några frågor till Östhammarshem om lägenheten så att jag vet lite mer hur vi ska göra sedan. :)

Men först av allt måste jag snart börja packa ner och städa i mitt nuvarande rum. Det finns så många saker i väggskåparna och sortera kläder, vilka som ska följa och vilka som ska åka mot soptippen och dylikt. Sedan får vi se vilka möbler som får följa med till lägenheten, det blir iallafall inte mycket.

Ja, det är en hel del som pågår i mitt huvud just nu inför lägenheten, haha. Ja... Nu får det räcka med babbel. Sköt om er så hörs vi!



Kommentarer
♥ från Syster

Kasta inte kläder förrän du frågat mig ;) åh jag längtar tills ni får flytta in :)

2012-01-31 @ 10:45:44
URL: http://fackla.devote.se

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback