POSTAT I: Hår & Frisyrer

... GOODBYE, THE RED HAIR


I början av oktober såg jag ut såhär, precis efter frisörbesöket. Väldigt rödhårig...



... Igår, 21 januari, färgade jag håret till hasselnötbrunt. Varken för mörkt eller ljust. Mycket nöjd kvinna här. Jag känner att färgen passar min hy och mig, helt enkelt. ;) Jag testade den där nya mousse-färgning. Jösses, det var så lätt att fixa det på egen hand och lätt att faktiskt lägga färgen i hela håret!


På tal om håret. Häromdan upptäckte jag hur mycket mitt hår hade faktiskt växt på tre månader, efter senaste frisörbesöket. I början av oktober hade jag ganska kort men långpage, och något kortare lugg. Under november började jag använda Ricinolja (vissa av er har säkert hört talats om den), 1 månad i rad, 2 gånger i veckan och då lät jag oljan sitta i håret 30 minuter. Enligt mig, så kunde man inte se resultatet i början mer än hur sjukt mjukt håret blir efter att ha tvättat bort oljan. Mitt hår är annars inte typen som växer mer än 1 cm per månad utan att det växer sjukt långsamt. Men först i veckan, efter att ha bilder så insåg jag att oljan faktiskt har gjort sitt på tre månader. Låt bilderna tala för sig = Längre, fylligare. :)



Det är otroligt nog att det är mitt hår som faktiskt har växt något enormt. :)


Kommentarer
♥ från bebis

snygg hårfärg! ska testa ricinolja jag hahah

2012-01-22 @ 23:26:19
♥ från Elin

Skit snyggt, ser naturligt ut! Äntligen fick du håret att växa ;) vill se dig i lååångt hår :)

2012-01-23 @ 10:16:51
URL: http://fackla.devote.se
♥ från Pernilla

Jättesnyggt hårfärg på dig.. :)

2012-01-23 @ 12:31:27
URL: http://lillapia.blogg.se/

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback