POSTAT I: Hem & Inredning

... FÅGELBUR


Foto: Emelie / Iphone.

Igår förmiddag skickade min mor ett sms där det stod "Vad har du köpt, stod ett stort paket på altan när jag skulle hämta ved!?" - det lät skitstort som om man inte kan bära in själv. Då undrade jag hur mor såg ut när hon såg den, såg hon omkring först innan hon tog paketet och kollade om den var adresserad till någon. Yes, till mig. Sedan fattade jag att det var min älskade fågelbur som älskligen hade beställt :)

Den är mörkgrön som ni ser, därför har jag köpt matt vit spray igår på Coloramabutiken, så till helgen blir det att slipa den lite med sandpapper innan man sprayar över. Den behöver inte vara 100% vit, den får gärna vara lite slarvig-vit. Tänk er hur fint den skulle stå på golvet eller någonstans tillsammans med fyra-fem stora i olika glada färger - blir nog så himla fint! Min mor är sugen på en likadan... Hon älskar ljus/ljuslyktor. :)

Jag har nu skapat en egen kategori under Hem & Inredning i menyn, vilket kommer att bli mycket utav detta när man flyttar till en lägenhet eller helt enkelt inspiration. Ni får då följa och se vad som är i min smak, vad jag gillar m.m.

Jag lovar er att visa efterbilden på buren när den väl har gjorts om i helgen. Vi hörs!


Kommentarer

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0