POSTAT I: Dagbok

... SUNLIGHT

Foto: Emelie / Iphone.


En ny vecka har fötts, och jag är hemma. Min mage har verkligen inte varit i balans sedan lördagskväll. Jag har tappat aptit, så jag lever i princip bara på jordgubbskräm och mjölk just nu. Huvudvärken är på också. Lite typiskt då det är soligt och vitt genom varje fönster, så att det känns lite o-skönt för mina ögon. Men trots detta så överlever jag. Det går MacGyver på kanal 9, hur länge ska serien sändas på teven egentligen? Det känns som serien har sänts i hela mitt liv. Lagom tråkig är den. Hundarna har däckat på golvet eller i föräldrarnas säng. Lilla Malva sover i "Hoas-fåtölj". Resten av djuren är någonstans i huset/ute. Jag bytte precis kanal till TLC, en av mina favoritkanaler. :)

 

I lördags var jag och Hoa annars iväg till IKEA och handlade det mesta till köket. Allt från startbox till rivjärn, soffbord, ett par täcken, fyra goa kuddar och flera grejer. Vi provade även på madrasser och bäddmadrasser innan vi bestämde oss för vilka så vi vet vilka vi ska köpa och hämta på måndag, då vi också ska hämta sängstomme, huvudgavel, tvättmaskin m.m. För varje dag som går, närmar inflyttningsdagen sig. Jag längtar efter att få montera upp sängstommen, lägga i madrasser, bäddmadrasser och sedan bädda allting, och till sist lägga sig där för första gången bland de nya kuddarna och täcken. Åh. :)

 

Vi hörs.


Kommentarer

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0