POSTAT I: Hem & Inredning

... "DO MORE OF WHAT MAKES YOU HAPPY"



Foto: Emelie / Iphone

Här har ni mina senaste iphonebilder från helgen som just passerat förbi. Det var en bra helg! Lördagmorgon började vi åka ner till Uppsala för att handla lite inredning, TV, duschdraperi och så. Klockan blev en av grejerna, då den inte är rund som de flesta är. Är ganska less på runda klockor, så jag blev kär när jag såg klockan på Jysk. Jag vet precis hur och vart den ska stå, hihi. På torsdag skall det hämtas hem kökstolar. Då har vi "allt" utom soffan som kommer i slutet av mars och så kommer ju smådetaljer att fyllas på med tiden.

Sedan resten av bilderna fick jag i present av mormor och systrar. Elin visste tydligen precis hur min smak var ;) Bilden med text "Do more of what makes you happy"skall självklart ramas in i en vit ram tänkte vi. Sedan den där kudden "Live what you love"... Jag hade visat Hoa den och sa "den skulle sitta fint på soffan" och hade tänkt köpa den men istället kunde Elin läsa mina tankar och gav mig den i present! I like it a lot. Sedan gav mormor mig fin kruka med "Love" som ni ser med nån växt, som jag hoppas kunna sköta. Jag är tyvärr en av dem som lätt dödar växter... Men jag skall göra mitt bästa. Och så tidningställ, som jag önskade mig att få då det är snyggare att förvara tidningar på ett ställe. :) Jag fick mer än vad jag visar, jag kan kanske visa en annan gång.

Det har annars varit mysigt med Isak som "ålar" sig fram på golvet eller racear omkring med sin gåstol, skrattar och spyr gärna på mig då och då. Undra när man får se honom nästa gång (förutom Facetime/Tango då ;)). Snart hoppas jag! Elin och sin familj måste ju komma och hälsa på hos oss på Ulriksgatan. ;)

Idag är det annars en bra början på måndag då himmel är klarblå och solen skiner. Humöret åker uppåt mot topp, och speciellt då man vet det är endast dagar kvar tills man hämtar nycklarna. :D Men det är då roligare att åka hem med buss när det är sådär fint väder, om det nu håller i sig. Förhoppningvis gör vädret det så att jag kan njuta av solen när jag promenerar hem den sista biten. Nåväl, vi hörs!


Kommentarer
♥ från Syster

Kommer på besök när ni kommit i ordning lite :) längtar hihi

2012-02-27 @ 14:07:48
♥ från Bella

Gillar grejer du fått, krukan är verklige fin! En sån typ gillar jag :) Jag har lite svårt för såna texter som man har i lägenheten, ändå faller jag för dem. Jag har inte köpt något med text än, haha... Jag har svårt för dem, jag vet inte varför trots att jag tycker de är jättefina. Kanske för att många har såna hemma? Hur ser kökstolar och bord ut? Har du visat dem, om så har jag missat de? :)

2012-02-27 @ 16:11:04
♥ från Emelie

Bella, jag förstår hur du menar med texter :) jag vill inte ha textdekoration överallt heller. Det ska vara lagom, eller så kan det räcka med texter i tavlor. :) nej, jag har inte visat köksbord eller stolar än, men skall göra det när de är uppmonterade och färdiga så att jag kan fota och lägga in :)

2012-02-27 @ 18:55:58
URL: http://emeliesreality.blogg.se/

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback