POSTAT I: Hem & Inredning

... PÅ VÅR KÖPLISTA

Bilder: Mio, EM, IKEA.


God kväll. I fredags var vi som sagt iväg till Uppsala för att titta och provsitta några soffor. Vi var först på Chilli och provsatte lite, men ingen soffa tilltalade oss. Men vi fann många fina saker där, ni vet väl att Chilli har alltid snygga grejer? Sedan åkte vi till Mio och vi blev kär i den andra soffan vi provsatte, dessutom hade den ett bra pris också. Det fick bli den, Liverpool-soffan med divan på höger sidan, i svart. Den är 3sits + divan. Vi ville ej ha 2sits med divan, den passar bättre dem som bor ensam. Soffan är 304 cm bredd, lagom. ;) Vi beställde den i lördags via telefon, den kommer i slutet av mars så vi får bo utan nån soffa i ca en månad. Värt att vänta på en fin och skön soffa!

 

Sedan har vi haft lite svårt med att hitta soffbord eller tvbänk om känns "vi", men under helgen fann vi dem på nätet. Det kommer att bli dessa, finfint! Vi vill inte ha tvbänk som står på golvet, utan en vägghylla. Sedan är ju en go matta ett måste, en ryamatta i beige ska det vara. Sedan tänker jag mig en stor fejk-växt i ett hörn. Några toksnygga tavlor som får stå på en tavellist över soffan. Men ett problem... Lampa i vardagsrum! Det finns inte många som faktiskt är snygg. Vi får titta på plats i affärer och finna den perfekta lampan eller lampor. Vi vill hellre ha en stor snygg taklampa, men det är svårt att hitta en.

 

När det gäller köket har vi fyllt i en lista, det mesta förutom ett köksbord + stolar. Vi är tveksamma och har svårt att hitta, det får inte vara mindre än 130 cm i längd enligt mig! Haha, hoppas att vi hittar ett bra matbordspaket inom kort. Ja, jag orkar inte ens tänka på köksbord just nu...

 

Sovrum, vi vet precis vad vi skall ha men när det gäller resårmadrasser så måste vi provligga och så innan vi köper. Det blir under nån helg denna månad. Hallen och badrum, det är inget stort man behöver köpa till. Vi tar det som kommer och fixar/köper det som behövs till dessa rum. Hur det ska se ut har vi inte riktigt bestämt oss än.

 

Ja... 25 dagar kvar tills vi kan hämta nycklarna. :)

 


Kommentarer
♥ från Syster

Blir nog fint det där :)

2012-02-05 @ 21:06:35
♥ från Bella

Jag vet hur svårt det är med taklampor! Jag och joakim fick titta på lampor några gånger och vi diskuterade om det flera månader innan vi kunde hitta en till vardagsrum och en till köket. Lampor är nog det mest svårt jag vet! :D Men det låter ju jätte fint än så länge, det blir rolig se bilderna när ni har börjat inreda :)

2012-02-05 @ 22:06:22

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback