POSTAT I: Dagbok

... 1 FEBRUARY 2012


Foto: Emelie / Nikon D60 - våren 2011.

Ordet "Februari" eller "February" blir bara så konstigt när man läser ordet om och om igen. Feb-ru-ari. Knäppt! Men annars låter det väldigt fint att det är februari idag. Min månad! Eller inte bara min, förstås... Men jag fyller iallafall år om 21 dagar, hihi.

Idag fortsätter jag med att lägga in kattfoder från Royal Canin på webbutiken. Genom att lägga in dem, lär jag mig och jag vet nu vilka som passar mina katter bäst om jag ska köpa mat från Royal Canin. Spero är den som äter, äter och äter. Han blir inte mätt på foder från mataffärer, så när jag bor på Ulriksgatan och katterna har flyttat in så får de äta Royal Canins mat hade jag tänkt. Så de blir faktiskt mätta på det. Det är inte så billigt direkt men värt då det bör räcka ett tag. 2 kg kostar ca 269kr, 4 kg kostar ca 400-500 och 10 kg runt 650 kronor här på DjurElit, priserna beror på vilket foder, för innekatter, utekatter, för den dräktiga katten, för den långhåriga, för den med känslig mage, light för den överviktiga, för hud och päls, m.fl.

Men dock kan man inte beställa hem foder från oss, det gäller bara dem som bor i närheten som kan hämta här i butiken. Men ni kan annars beställa allt annat härifrån, det är fortfarande inte 100% klart och webshopen ska ha en annan adress inom kort (inte som den heter nu) men över 800 olika produkter finns iallafall där.


I söndags sken solen fram och höll sig kvar tills idag. Men solen brukar försvinna under sena eftermiddagarna då den går ner men det måste vara rekord för detta år! Fortsätt så, skulle jag vilja säga till den självaste solen. Jag sitter annars här bredvid fönstret och ser att solen finns därute, medan lilla Lexa ligger på golvet och viftar på sin lilla svans medan hon tittar på mig. En liten sötnos! Nu får jag börja jobba, så ni får ha det så bra!

 

 


Kommentarer

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0