POSTAT I: Dagbok

... RAINY FRIDAY


Foto: Emelie / Iphone - 18 april

En regnig & snöig fredag... Tur att det är fredag idag så gör regn/snö inte så mycket. I onsdags var jag i Uppsala och besökte SISU Idrottsutbildarna, där jag skulle eventuellt ha mitt praktik. Jag har varit på DjurElit i ett halvår nu, och det ser inte ljust ut så, därför en ny praktikplats. Jag gillade stället där och personalen där var schysta! Utav det de sa, kände jag direkt att det passade mig. Så jag kommer att börja den fr.o.m 3 maj tills i slutet av juni, så får vi se om jag har vunnit deras hjärtan och får anställning, om det skulle bli så - då har jag ett jobb från augusti. Ni får då hålla tummarna och jag skall göra mitt bästa. Visa dem att jag kan. Innan jag skulle komma dit kändes det konstigt eftersom de sysslade med idrott, idrottföreningar och dylikt - jag som inte var en sportig människa. Men nä, det kändes faktiskt bra. De gillade mig, så det kan inte gå snett! Det låg dessutom bara 5 min med buss från Vaksala torg. :)

Men när jag skulle åka hem till Östhammar... Fyfan. Jag hade ett giltigt smsbiljett som skulle ta mig hem från Uppsala kl.15.15, och jag klev på bussen. Och vad? En gubbjävel till chaufför nekade, blundade och snackade på. Det är då man blir förbannad och tänkte "hallå?!" så förde jag mobilen närmare hans ansikte ifall han inte kunde läsa, han bara nekade och pekade mot kortläsaren. Jag hade aldrig i mitt liv upplevt att bli nekad till ett giligt smsbiljett? Jag blev förbannad och sa att jag var döv, att jag faktiskt inte kunde höra. Jag försökte få honom att ta fram en lapp och penna, för att fatta hur han tänkte. Han bara nekade, blundade, snackade och pekade mot kortläsare helatiden. Noll respekt. Diskriminering var det. Jag kokade av ilska så jag gav upp och hoppade av bussen istället. När jag väl kom hem så ringde jag till UL (Upplands Lokalstrafik, inte Ultraljud ;)) och berättade händelsen. De skulle föra min händelse vidare till en handläggare som har hand om ärende/diskriminering. Hoppas att gubbjäveln får en varning eller att han hade gjort så tidigare så jag var hans "sista varning" att han får sparken eller någonting. Vi får väl se om vi ser honom igen. Man blir ju bara arg av att ens tänka på honom, haha.  

Just nu har jag lunch, som består av hemmagjorda köttfärsbiffar med gräddsås och lingonsylt. Gott! Ha en fin fredag så får vi se vad helgen har att erbjuda. :)


Kommentarer
♥ från Syster

Gubbjävel!

2012-04-20 @ 15:27:37
♥ från Melodie

Eh? sådär kan en chaffis inte bete sig. Förstår att man blir förbannad då.

2012-04-20 @ 19:19:20
URL: http://mittlivibitar.tumblr.com
♥ från Emelie

Melodie, precis. Jag tappade liksom hakan när han betedde så! Idiot jävel. :)

2012-04-20 @ 20:01:29

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback