POSTAT I: Mitt hem

... MER BILDER PÅ LÄGENHETEN

Foto: Emelie / Iphone.


Nu kommer det ett hav av bilder på lägenheten! Ovan ser ni vår tvbänk, som vi bara älskar. Praktiskt då man kan förvara grejer i den och så är den väldigt stilren. Kablarna från teven skall återgärdas inom kort. I fredags var vi i Uppsala och handlade småsaker på IKEA, som denna vägg-tidningställ. Väldigt praktiskt OCH förvaringsmart, då vi förvarar där våra räkningar/post m.m. Och så min älskade filt från Chilli, så himla gosigt att bara ligga i soffan med den. Filten hittar ni på Chilli, för 199 kronor och det finns flera olika färger att välja på. :)

Photo: Emelie / Iphone.


Ja, här ser ni en liten utveckling i vardagsrummet. I början fanns det endast soffbordet och smågrejer där, sedan kom äntligen vår soffa som jag monterade ihop. Dagen efter anlände mattan! Bättre bilder kommer efter detta inlägg. :)

Foto: Emelie / Iphone.


Som jag sa tidigare i veckan så skulle jag fixa kattlådeshus OCH sittbänk av ett väggskåp. Klart, fixat och donat! Väggskåp, matta, rostfri spade och kattlåda kostar total 408 kronor. Kattsand tillkommer självklart sedan... Men annars är det billigt och smart kan jag lätt säga. :) Det fungerar perfekt för mina katter. Min kära far hjälpte till att såga ut öppningen, sedan tejpade jag runt öppningen med svart tejp så att det ser snyggare ut. Jag älskar dem som uppfann denna smarta idén!

Foto: Emelie / Iphone.


Eftersom jag ville ha underlägg, som är snygg och anpassat efter mått till platsen jag hade tänkt matskålar skulle vara. Så jag mätte och skissade upp, visade upp den för farsan och han fixade. Sedan köpte jag vaxduk för 20 kronor. Klart, fixat och donat! Perfekt! Katternas ursnygga matskålar och vattenfontån, som har tre olika höjder. Flora och Spero dricker ovanligt mycket mer än vad de brukade göra förr. I love it!

 

Vad tycks?! :D


Kommentarer
♥ från jessie

sjukt snyggt och smart!! :D

2012-04-01 @ 19:28:46
♥ från Syster

Like it!

2012-04-01 @ 19:58:02
♥ från Melodie

Jättebra ide det där med underlägget. Den är snygg! Azlan spiller en del vatten när han dricker, just nu har man en liten bricka men är fult att ha den på golvet. Tack för tipset ;)

2012-04-03 @ 09:46:16
URL: http://mittlivibitar.tumblr.com
♥ från Emelie

Melodie, du kan kanske bygga ihop något likadant men med kanter så att vatten inte spiller ut till golvet? och sedan ha vaxduk i, enkelt att städa sedan.

2012-04-03 @ 11:51:18
URL: http://emeliesreality.blogg.se/

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback