POSTAT I: Hem & Inredning

... INSPIRATION TILL BALKONG


Bilder: Via google.

Som ni vet så står vår balkong helt tom och naken. Väggarna där är vita och i mörk trä. Vilket betyder att jag vill ha mörka utemöbler för känsla av omboning. Någonting med soffa eller en hörnsoffa med dynor. Ingenting är spikat. Men golvet får gärna vara av trall, så man slipper betonggolv som skriker "kyla".

Jag vill absolut ha två stora växter. Eventuellt flera små växter som kan leva i skugga eftersom vår balkong ligger inte i söderläge. Solen skiner bara på en del av balkongen tidigt på morgon. En möbel som katter kan sitta på och titta ut, njuta, sova på. Flera ljuslyktor! Vi är mer sugna på grön- och turkosfärger som detaljer. Nästan som natur/medelhavsfärger till balkongen, ungefär. :)

Men det är svårt och veta, vi kanske vill ha så nu men hittar något annat sen. Men först av allt måste jag iallafall fixa balkongsnät först.

Är du/ni nöjd med balkong eller skiter ni i den? :)


Kommentarer
♥ från Syster

Ska fixas i maj, har planer :)

2012-04-25 @ 12:21:27
♥ från Bella

Herregud jag blir aldrig nöjd! Jag tror det beror på att jag inte kan köpa möbler precis som jag vill -de kostar pengar! Så jag försöker hitta möblerna jag vill ha i bra pris, det är rätt svårt. Så ifjol försökte jag göra min balkong mysigt och enligt mig lyckades jag inte riiktigt.... Jag vet inte om jag ska verkligen satsa denna gång, vi är inte rika ännu -så jag vet inte om jag har tid att söka efter bra pris till möblerna jag vill ha. Och jag har lite ångestbeslut när det gäller växt/blommor, jag glömmer hela tiden att vattna så ute växt/blommor som står i solljus behöver vattnas regelbundet och risken är stort att jag dödar dem på gång. Jag kanske ska köpa de som inte behöver vattnas lika ofta? Få se hur jag ska göra med balkongen i sommaren. :)

2012-04-25 @ 21:37:00
♥ från Emelie

Bella, jag håller lätt med dig om utemöbler. Kanske bygga ihop soffa eller något? Din far är väl händig av sig, så vitt vad jag sett utav din blogg ;) haha. Kanske kolla på nån loppis framöver? Ja det finns egentligen

många alternativ men vi har nog bara beslutsångest... ;)

2012-04-25 @ 22:53:23
♥ från Melodie

Vår balkong är rent ut sagt skitful. "Betonggolvet" är fläckig och gammalt. Vi har tänkt oss köpa träplankor i mörkt färg o sen får man se hur det blir sen. Skulle få möbler av min far senare då han arbetar i blomsteraffär då brukar han få en massa gratis. :) Dessa inspirationsbilder är skitbra, då får man nya tankar också.

2012-04-27 @ 14:57:47
URL: http://mittlivibitar.tumblr.com
♥ från Emelie

Melodie, ja du menar nog trallgolv :) hellre det än betong, de flesta betonggolv är väl fläckig ändå haha :) åh, avis dig som får gratis därifrån ;) hade oxå velat! Haha.

2012-04-28 @ 00:06:27

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback