POSTAT I: Hår & Frisyrer

...WHAT WOULD I DO WITHOUT YOUR SMILE?


Foto: Emelie / Iphone.


Jag har en sådan utväxt som får en att vilja fixa den nu, men min stora fråga är: Fixa enbart utväxten eller ge håret en ny färg? Väljer jag det förstnämnda, måste jag överlåta detta till en frisör. Hur fixar man utväxt från brunt till en likadan färg som resten av håret jag har nu - rött på egen hand? Man vill ju inte misslyckas, så det bästa sättet är att överlåta detta arbete till frisören.

Men jag har bara varit rödhårig i... 2 månader + 1 månad som mörkröd. Och jag är inte redo att klippa håret heller. Att förlora några cm av håret. Inte nu, när min lugg precis äntligen växt ut. En sådan beslutångest! Men förhoppningvis lämnar jag håret orört tills nästa år. Om jag står ut med utväxten...

Jag beklagar att det blev bara ett inlägg som handlar enbart om tveksamhet till hårfärg + fix, haha. Jag får helt enkelt fortsätta och fundera. ;) Ha en bra dag så hörs vi till nästa gång!


Kommentarer

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0