POSTAT I: Dagbok

... NOVEMBER UTAN SNÖ

Foto: Iphone / Instagram.



Snart har det gått tre veckor sedan jag började på praktikplatsen. Tiden flyger verkligen förbi, och jag finner nästan ingen tid att blogga då jag hellre vill ligga och slappna av efter jobbet. Men ikväll har jag lust och blogga via min laptop, som faktiskt ligger och dammar för det mesta. Men här är jag iallafall!


Det är snart knappt en månad kvar till julafton. Inte en enda snöflinga har fallit än, hittils har det bara varit rätt kallt när solen inte skiner och när frosten vilar på marken under tidiga morgorna. Även om vinter är en månad försenad, som tidningarna säger, har jag beställt en vinterjacka häromdan. Det återstår och se om den sitter bra sedan. På sista tiden har det varit otroliga solnedgångar, och även soluppgångar. För ett par dagar sen vaknade jag och såg hur det brann av soluppgången genom persiennerna. Den var väldigt orange, rosa och lila. Riktigt vacker. :)


Imorgon fyller min mor 53 år, jag vet vad jag skall köpa imorgon efter praktikjobbet. Hon lär gilla den. Mer än så kan jag ju inte berätta eftersom hon ibland läser. Men eventuellt en bild nån dag, lite längre fram. Sedan på lördag ska jag och Hoa bege oss mot Stockholm för att umgås med syrran + Isak, och för att hämta katterna Gloria + Nemo. :) Då ska jag även passa på köpa en födelsedagspresent till min kära far, som fyller år den 18:e, en vecka efter morsan, hehe. Men inte heller kan jag berätta här, eftersom även farsan läser. Men det är garanterat något han har behövt. ;) Tillbaka till Stockholm, ja, jag ska ta med kameran dit också för att fota fina bilder på Isak. Jag skall se till att ta riktigt vackra och underbara bilder. :)


Ha det så bra så hörs vi tills nästa gång.

 


Kommentarer

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0