POSTAT I: Dagbok

... DEN SISTA MÄNNISKAN


Foto: Emelie / Iphone.

Ni vet, ibland blir man plötsligt sugen på att bara rita. Rita rakt utav fantasin. Ett ansikte, med en lång randig hals med varje färg som finns i ansiktet. Ren fantasi. Dock har jag inte haft tid att måla klart den, men någon gång. Längre fram skulle jag vilja ha en skitstor tom canvastavla att måla på, det största som finns eller något liknande. Jag har en bild i huvudet om hur det ska se ut på tavlan men frågan är ju bara om det blir lika bra som det ser ut i mitt huvud. Men dock inte med färgpennor.

Annars har jag gått och "äntligen" blivit täppt i näsan och halsen samlar på massvis av slem. Alla gick och blev sjuka medan jag var frisk, alla fick och blev friska medan jag var friska, en hel del blev sjuka igen men jag var fortfarande frisk. Jag visste att det skulle någon gång bli min tur, men frågan var bara när. Iförrgår kom det. Jag gillar inte att ha täppt näsa, att inte kunna andas normalt och att ha slemklump i halsen är ingen skön känsla heller. Hellre bli sjuk nu, än senare men det känns som jag blir alltid den sista människan som blir det! Men att bli det til julafton... Nja. Hehe.

Jag sitter annars på jobbet tillsammans med halstabletter och pysslar hemsidor. Kollar mail gör jag oxå. Måste lägga in några priser som några varor i webshopen väntar på att få, som transportväskor i skinn och några grejer till. Igår var det andra gången min "annons" jag gjort med i Östra Uppland. Jag gillar verkligen att pyssla ihop en snygg annons, och sedan låta det tryckas fram i tidning som alla ser min grej. Varje gång jag får pyssla ihop annons åt Coralle/DjurElit - mina favorit-stunder! :) Annonsen jag gjorde kan ni se här via e-tidning, Klick på "Läs e-tidningen" och bläddra fram till sida 12-13. DJURELIT. :)

Klockan tre idag börjar min julledighet. Återkommer hit till jobbet den 28:e. Ha det så bra så hörs vi.


Kommentarer
♥ från bebis

alltid duktig du :) jag har täppt näsa + slem oxå... fyfan jobbigt säger jag! haha

2011-12-22 @ 09:53:32
♥ från Emelie

bebis, slem-power! ;)

2011-12-22 @ 10:51:49
URL: http://emeliesreality.blogg.se/

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback