POSTAT I: Dagbok

... 1 DECEMBER 2011

Foto: Emelie / Iphone.


En decembermorgon utan en enda snöflinga på marken, enbart frost på asfaltsvägen och en fantastisk soluppgång som brann i rosa och lila på andra sidan om skogen. Kylan var vänlig mot huden. Idag är det en sådan dag man känner på sig, blir bra. Jag sitter på jobbet och bloggar lite snabbt innan jag sätter igång och lägger in produkterna på webbutiken.


Igår kväll var en av de vackraste kvällar jag någonsin skådat, då himlen var fullspäckad av klara stjärnor och en halvmåne som sken över havet mellan Öregrund och Gräsö. Man kunde lätt hitta den stora Karlavagn, Orionsbälte, polstjärnan i skyn m.m. Jag, Hoa och min pappa åkte upp till Västerlund i Gräsö, min älskade barndomsplats, för att hämta hem en traktor som jag kommer ihåg mycket väl från barndomen. En sådan liten grön traktor som går 20 km/h, utan dörrar. En klumpig men söt traktor. När de stora dörrarna till ladan öppnades, och jag såg den där högen av hö... Åh, minnen av mig och Elin som hoppade runt i den. Doften av ladan. Jag minns att det fanns mycket mer saker i ladan, men nu var det ganska tomt med gammal hö. Att tiden faktiskt går, och vissa saker blir glömda som ladan. Ja, älskade Västerlund kommer alltid ha en plats i mitt hjärta och i mina minnen.


Nu ska jag ta och publicera, så jag kan jobba. Men först ska jag lägga upp en skön bild som jag såg i Upplands Tidning häromdan. Den fick iallafall mig att le. ;)



/Emelie


Kommentarer
♥ från Syster

Minnen <3

2011-12-01 @ 12:20:54

Lämna kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Meddelande:

Trackback